zondag 7 september 2014

Snapshots: Londen #1


Als afsluiting van de zomervakantie ben ik samen met Soesja voor 5 dagen naar Londen geweest. Ondanks dat ik al een hele tijd héél graag naar Londen wilde, was het er nog nooit van gekomen. Het was meer iets geworden wat ik  'ooit nog wel een keer wilde doen'. Na geweldige verhalen van Soesja over de vakanties die ze hier had doorgebracht en waarom dit haar favoriete Europese stad was werd ik weer helemaal enthousiast! Toen we moesten kiezen waar we samen naartoe wilden gaan was de keus dan ook snel gemaakt: Londen baby!

Tijdens onze vijfdaagse trip heb ik ongelofelijk veel foto's van de prachtige en gezellige straten, winkels, bussen (als een echte toerist) en gebouwen gemaakt. Ik sla mezelf nog steeds voor m'n kop dat ik niet mijn spiegelreflex had meegenomen, maar een oude crappy camera die we een keer bij onze tv hadden gekregen. Dit alles onder het mom van 'lekker compact', 'weinig gewicht' en 'dan is het niet erg als ie gestolen wordt'. Ik had er de eerste dag al spijt van. Ondanks de minder goede kwaliteit van de camera denk ik dat er toch nog een paar goede foto's tussen zitten! Daarnaast had ik ook nog mijn iPhone en twee wegwerpcamera's mee om mee af te wisselen. 

Vandaag laat ik deel 1 zien van mijn Londen snapshots:


  
 Fish and Chips bij Poppies! Als echte locals toeristen.

 De enorme 'hal' in Tate Modern. Dit was zeker een van de hoogtepunten van het museum.

Dit is een van de dingen die ik het leukst vind aan Londen. Alle cafetjes zijn zo sfeervol met van die mooie gevels en gekleurde bloemen. Op een gegeven moment ben ik maar gestopt met het fotograferen van dit soort cafetjes, omdat ik bijna geen ruimte meer had voor andere foto's, haha!



 Flat Planet, een heel leuk tentje waar we 's middags speltpizza hebben gegeten. Zeker een aanrader!

 Nog meer eten: hamburgers van Byron Proper Burger. Er zijn meerdere vestigingen van deze eettent in Londen, maar deze bij Covent Garden was de leukste!

    Awesome gekleurde huisjes in Notting Hill. Ik wil hier wonen!  




   



Ook al ben ik maar 5 dagen in Londen geweest, ik kan nu al wel zeggen dat het zeker in mijn top 3 favoriete Europese steden staat, naast Rome en Amsterdam. De sfeer, de mensen, het accent (je bevind je echt in een soort talenhemel zeg), het eten: Londen I love you!

Wat is jouw favoriete stad?