maandag 8 september 2014

Fotografie: Genetics



Toen ik weer eens door mijn oude fotomapjes aan het bladeren was kwam ik opeens deze twee foto's van mijn zusje (links) en mij (rechts) tegen. Het was bedoeld als een begin van een nieuwe fotoserie over broers/zussen/genetica. Ik was er nog niet helemaal uit wat het precies zou worden, maar het vastleggen van de uiterlijke verschillen en overeenkomsten bij siblings leek me in ieder geval erg interessant. En daarbij leek het me een leuke uitdaging om dit op een spannende en artistieke manier vast te leggen en niet alleen twee 'pasfoto's' te maken.

Helaas is het dus nooit verder gekomen dan deze twee foto's. Misschien dat als ik geschikte modellen weet te vinden ik het binnenkort weer oppik.

Fun fact: Ik weet niet of je het kan zien, maar deze foto's zijn van bovenaf gemaakt, terwijl wij op de grond lagen! Hierdoor blijf je er voor mijn gevoel net even wat langer naar kijken, omdat er iets niet lijkt te kloppen.

Verder heb ik qua bewerking gekozen voor zwart wit met blauwfilter. Het gevreesde blauwfilter wat veel portretten foeilelijk maakt werkte bij deze foto's juist goed! Probeer dus lekker veel uit in photoshop, want je weet maar nooit of je opeens een match made in heaven vindt! ;)

Wat vinden jullie van het idee om een fotoserie over 'Genetics' te maken?