maandag 22 september 2014

Fotografie: Portretten!


Eigenlijk is het bij portretten allemaal begonnen. Ik had nooit zoveel met het fotograferen van bloemen of huisdieren (die heb ik ook niet, dus dat was al snel klaar), maar mensen boeiden we altijd al wel. Om een beetje te oefenen leende ik wel eens de camera van m'n moeder en ging dan helemaal los met mijn zusje die graag model wilde staan. En als je maar een model hebt moet je toch iets, dus de meest gevarieerde outfits, haarstijlen en make-up looks werden uitgeprobeerd. Na verschillende fotosessies met mijn zusje ging ik over op shoots met vriendinnen, en later fotografeerde ik in opdracht voor iedereen die graag een goede portretfoto wilde hebben. Ook al ben ik nu wat meer overgestapt op concert- en reportagefotografie, is portretfotografie zeker nog steeds één van mijn favoriete 'gebieden'.

Het leuke aan portretfotografie vind ik dat het nooit oud wordt. Mensen veranderen, dus portretten veranderen ook. Daarnaast vind ik het altijd wel een uitdaging om mensen vast te leggen hoe ze echt zijn. Dat je iets van karakter terugziet in de foto. Of om het juiste portret voor het juiste doel te maken. Zo is een zakelijk portret heel anders dan een castingfoto. Maar ondanks dat ik portretfotografie zo leuk vind, doe ik het eigenlijk te weinig. Dus daar moet verandering in komen:

Ben jij of ken jij iemand die graag een portret zou willen laten maken? Bijvoorbeeld voor je CV, om op te sturen naar een castingbureau of gewoon voor aan de muur? Ik reken voor 30-60 min. fotograferen 80,-. De foto's worden bewerkt en je krijgt een selectie van 10-15 foto's digitaal in groot formaat. Fotograferen kan op locatie (hou wel rekening met eventuele reiskosten).

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een mailtje naar byheartnl@gmail.com