donderdag 11 september 2014

Mijn Agenda 2014-2015: Peter Pauper Press Feathers


Hoewel ik veel mensen hoor zeggen dat je op de universiteit eigenlijk geen agenda meer nodig hebt, heb ik er toch weer een gekocht. Ik weet dat mijn rooster gewoon online staat en dat ik hem zelfs kan synchroniseren met de agenda-app op mijn iPhone, maar ik hou zo erg van agenda's dat ik het niet kon laten er een aan te schaffen. Buiten het feit dat ik het fijn vind om iets echt in mijn handen te hebben (zo heb ik ook veel liever een echt boek dan een e-book), vind ik het ook prettig om in één oogopslag te kunnen zien wat er die week allemaal moet gebeuren. En sowieso zie ik mezelf niet zo snel opeens al mijn deadlines en afspraken in mijn digitale agenda zetten.

In eerste instantie wilde ik een 'Keep Calm and Carry On'-agenda kopen, aangezien ik dit altijd wel een toepasselijke quote vind bij het studeren. Maar tijdens mijn zoektocht viel mijn oog op een ander exemplaar. Deze was van hetzelfde merk, maar had een veel bijzondere omslag: pauwenveren! En niet zomaar pauwenveren. Wanneer er licht opvalt verandert de omslag van een vrij donkere kleur naar helder goud met groen en blauw. Ik vond hem zo bijzonder dat ik dus uiteindelijk toch voor deze variant ben gegaan.

Het fijne aan deze agenda vind ik dat hij geen lijntjes heeft, zodat ik zo groot of klein kan schrijven als ik wil zonder er een onoverzichtelijk geheel van te maken. Daarnaast is het papier net wat dikker en blijft hij wanneer je hem open slaat mooi plat liggen, ondanks dat 'ie geen ringband heeft. 

Ik heb mijn agenda bij de Bijenkorf gekocht voor 14,95. Niet goedkoop, maar ik vond hem zo mooi dat ik het er wel voor over had.



Ik ben trouwens helemaal fan van het stepelsetje van de Hema! Het geeft net een extra touch aan je pagina's.



Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar ik zet echt nooit adressen in mijn agenda. Daarentegen kan ik wel wat extra notitieruimte gebruiken, dus heb ik de geprinte letters in het adressengedeelte afgeplakt met washi-tape en deze pagina's omgetoverd tot notitieruimte!


Gebruik jij nog een papieren agenda? Zo ja, welke?