vrijdag 14 november 2014

Fotografie voor 'Best Fit Friends NL'!

Een paar weken geleden vertrok ik naar Utrecht om foto's te maken van Lizzy en Merel, die samen een nieuw YouTube kanaal gingen starten. Het kanaal, Best Fit Friends NL, is speciaal gericht op vrouwen en zal gaan over onderwerpen zoals fitness en gezonde voeding. Nou ben ik me vanaf afgelopen jaar steeds meer gaan verdiepen in de effecten van voeding en beweging op zowel je mentale als fysieke gezondheid, dus toen ik hoorde dat ze hier een kanaal over wilden maken was ik gelijk enthousiast! 

Ik moet zeggen dat ik het in het begin nog best spannend vond. Ik had nog nooit in een sportschool gefotografeerd en wist ook niet zo goed wat ik kon verwachten qua licht en omgeving. Gelukkig bleek het een geweldig mooie sportschool te zijn met veel grote ramen (= prachtig daglicht) en een hele mooie, beetje ruwe uitstraling. Ik denk niet dat de locatie perfecPerfect om een shoot in te houden!

Wat ik vorige keren nog wel eens verkeerd heb gedaan is dat ik als een bepaald shot of setting niet helemaal werkte ik er alles aan ging doen om dat bepaalde beeld wel te laten werken. Met als resultaat 100 foto's van een setting wat het gewoon net niet was. Dit keer was mijn insteek daarom om maar gewoon zoveel mogelijk uit te proberen, verschillende poses, verschillende settings, verschillende oefeningen, alles! Sommige ideeën lijken namelijk heel leuk, maar werken om de een of andere reden gewoon niet. Dan kan je maar beter gewoon doorgaan naar het volgende idee, wat misschien wel een prachtig plaatje oplevert.

Al met al ben ik erg tevreden met het resultaat! Vooral als je bedenkt dat we maar iets van twee uur hadden en het moesten doen zonder enorm team voor de belichting, styling etc. wat ze bij grotere shoots vaak hebben. Benieuwd geworden naar het resultaat? Kijk hieronder mee:












Vandaag lanceren ze hun Youtube kanaal Best Fit Friends NL met het bijbehorende Instagram account, dus neem zeker even een kijkje!