donderdag 20 november 2014

Inspiration Thursday: Jonas Peterson


Vanaf vandaag wil ik een nieuwe rubriek beginnen: Inspiration Thursday! Het rijmt niet, klinkt niet bijzonder lekker samen, en heeft überhaupt niet veel met elkaar te maken, maar toen ik een dag moest bedenken voelde donderdag gewoon het beste. Misschien omdat je er al een aardige week op hebt zitten maar het weekend ook nog wel even op zich laat wachten. En tja, dan kan je wel wat inspiratie gebruiken.

Hoe dan ook. Elke donderdag (of om de week, dat moet ik nog even bekijken) wil ik een fotograaf, grafisch vormgever, kunstenaar, etc. bespreken die me op dat moment inspireert. Vandaag trap ik af met een fotograaf wiens portfoliosite ik per toeval tegenkwam: Jonas Peterson. Jonas Peterson is een bruidsfotograaf uit Australië. In 2013 werd hij benoemd tot "Best Wedding Photographer in the World" bij de [FRAMED] Awards. Daarnaast werd hij door American Photo Magazine benoemd als één van de Top 10 Bruidsfotografen ter wereld. Niet niks dus. 

Toen ik zag dat Peterson een bruidsfotograaf was wilde ik zijn site eigenlijk weg klikken. Ik ben gewoon niet zo erg van de bruidsfotografie. Ik vind het al gauw te zoetsappig of klef worden, of lijken op een grote poppenkast. Daarnaast ben ik zelf ook niet zo heel erg van het trouwen. Voor mijn gevoel is het allemaal zo geforceerd. Uit nieuwsgierigheid (en lichtelijke verveling) heb ik toch doorgeklikt naar zijn portfolio, en met elke foto kreeg ik meer zin om een bruiloft te organiseren, naar een bruiloft te gaan of mijn eigen bruiloft te plannen. Nu moet ik zeggen dat hij de locaties niet tegen heeft, met de mooiste plekken van Indonesië, Maleisië, Australië en Griekenland. Maar toch moet je het maar voor elkaar krijgen om te mensen, de sfeer en de plek zo goed vast te kunnen leggen. Kijk mee naar mijn favoriete foto's van Jonas Peterson:   





 












Wie of wat inspireerde jou deze week?